Den smala milen

LilySlim Weight loss tickers

fredag 16 november 2012

Kalasförberedelser

Tårtorna är inplastade och ska få stå och hitta ihop sig till imorgon. Då ska dom kläs in med marsipan efter en omgång spackel.
Det blir en chokladtårtbotten med hallonfluff och vaniljkräm.
Godispåsarna till fiskdammen är preparerade.
Så nu ska presenten slås in, jag ska dekorera lite och givetvis ska det blåsas ballonger och serpentiner.

Idag är det exakt 5 år sedan som mitt vatten gick. Alfons var beräknad att titta ut just den här dagen. Vattnet gick 12 på dagen. Jag hade 3 hundar som städade ivrigt efter mig när jag sprang från sovrummet till toaletten. Det tog ca 10 minuter för mig att samla mig och strukturera hur jag skulle göra. Jag ringde till Alfons pappa, sen på förlossningen, sen till pappan igen. Det var bestämt att jag skulle åka in trots frånvarande värkar. Och precis när jag skulle kliva in i duschen så ringde Lissan och ville låna Loppan. Sen blev det en dusch och så åkte vi in. Jag hade av misstag köpt bindor med doft. Doften skulle antagligen föreställa rosor, men luktade som en härsken kärringparfym från Mallorca. Vidrigt. Inne på förlossningen skulle barnmorskan lukta på bindan, hon tyckte den luktade konstigt, jag förklarade missödet. Det konstaterades i alla fall att vattnet hade gått och det sipprade hela tiden. Jag fick en fantastiskt stor blöja på mig och fick sedan åka hem, hade barnet inte tittat fram inom 3 dygn så skulle dom sätta igång mig. Jag hade varit liggandes halva graviditeten pga av högt blodtryck, men nu beslutade jag mig att jag skulle röra mig så värkarna kom igång. Vi åkte på Toys r us som hade öppnat dagen innan på Storheden. Sen så köpte vi oss en ENORM påse godis, åkte hem, åt och sen så hängde vi i soffan resten av kvällen. Vi såg IDOL och tryckte godis. Sen såg vi CSI och fram till midnatt la vi oss i sängen och startade CSI s1e1 och e2, sen somnade vi. Fortsättningen kommer senare.




2 kommentarer:

  1. Du är så duktig Cilla! Blir jätteimponerad av alla ansträngningar du gör för Alfons och hans kalas. Det blir toppen det där!! ^^

    SvaraRadera
  2. Jättefint kalas, god tårta och fika!! Roligt att se när Alfons öppnade paket. Alla serpentiner, ballonger, barn, barnbarn. Det var lite livat, men så ska det vara på barnkalas. Jättekul dag <3 !! Men nu undrar jag Cillan, hur låter fortsättningen på förlossningen ???

    SvaraRadera